Tuesday 23 August 2011

Træning før tur

Nu skal jeg jo hverken ud at krydse indlandsis eller foretage andre ekstreme bravader, men at rende rundt med ca 20 kilos rygsæk kræver alligevel en vis grundform. I Norge, hvor jeg oprindelig kommer fra, taler man om at gå sig i form. Det kan man også godt, så bliver de første ture bare mere slid end sjovt.

Det meste af den daglige træning foregår i Kvik, hvor jeg ligger og plasker rundt i kajak eller inrigger og flytter jern op og ned og frem og tilbage i træningslokalet. Det bliver suppleret med svømmeture fra Svanemøllestranden lige ved siden af - dog ikke i øjeblikket, for der er fralandsvind, dermed kommer der koldt vand ind mod land, og i det kolde vand ligger der brandmænd og hygger sig. Dem er vi ikke venner med. Og så løber jeg lidt. Lunte-trunte, blev jeg kaldt i går af en såkaldt ven, og han har evigt ret, jeg er en doven løber, men lidt benmuskler og kondi skal der til.
Desuden er jeg ret glad for den her hjemmeside, 100 push-ups, og de tilhørende med squats osv. Dejligt nemt at gå til derhjemme. Alt i alt er der kun få dage, hvor jeg ikke træner, og selv da drøner jeg på cykel fra Nørrebro til Arsenaløen til og fra arbejde. Det er dog ikke videre planlagt elle målrettet træning, og det er faktisk også svært at vide hvad man træner til, når det drejer sig om ture á la dogmerejse. Man skal være forberedt på alt hvis man ikke har forberedt noget, og så drejer det sig om varieret træning.

Af generelle tip, gælder det om at den rigtige slags træning, er den man får lavet, og for klejne kvinder som mig selv er styrketræning uundværligt; og nej, man bliver ikke stor af det. Hvis man fra naturens side er lavet i en str. lille, bliver man allerhøjst en str. medium af den faste og pæne slags, og det kræver dedikeret arbejde og ret mange tunbøffer. Almindelige damer uden lægelig assistance og suspekte medikamenter, kommer ikke til at ligne ukrainske vægtløftere helt af sig selv. Vi kan ikke en gang få arme som Madonna.

No comments: