Friday 7 October 2011

De uldne underbuksers tid

Jeg tjekker vejret hver morgen før jeg tager afsted på arbejde, byvejr, farvandsudsigter og vandstand, vandstanden er skyhøj, og det blæser en halv pelikan fra vest (fem til elleve sekundmeter) så vi ikke kommer under broerne i hele havnen. Er der nogen, der kan forklare mig hvorfor vandet løber ind i havnen, når der er vestenvind og den blæser fra land? Jeg forstår ikke dette meterologiske fænomen. meteroulogisk er det.
Jeg tager lange underbukser på og min vindervinterundertrøje fra Tour de Gudenå, uldsokker, trøje, halsedisse, vanter, hue, det er koldt som bare pokker og vi drikker varm te og kakao i litervis fra tvivlsomme termokopper, men der er næsten adrig nogen, der er syge og mine hænder er brændende varme, såsnart jeg kommer indenfor.

No comments: