Tuesday 14 February 2012

Time out in Havelock

I did what I have been postponig for a really long time and checked the balance on my bank account. It's not quite in my favour. I'm by no means starving, but there's not quite enough money to both stay here untill May and buy a ticket going back home. Matter of fact, there's not quite enough to actually just stay here untill May. So I went and asked for some work, and strangely enough, the Irish pub in Havelock apparently was the right place to ask. At least they are giving me a chance tonight, despite that it's close to ten years since I was a waitress last, and I have no idea what a flat white is. Some kind of coffee with milk I guess. I know how to draught a beer and deal with drunk people, and I guess that'll count for something.
Havelock is by the way, the green lipped mussel capital of the world and has around 400 inhabitants. Well, 401 now. It's quite pretty and there's absolutely nothing to spend your money on, except going on a splurge at the local Four Square (superette for the non-kiwis) or going binge drinking with the mussel fishers. Eh, maybe I can even actually get around to send off some articles and get some money of that. We'll see.

Daddy, if you get a letter, you'll know what it'll say.

2 comments:

Michael said...

Hei

Ha, så du er blevet irsk barpige!!
De plejer ikke at have højer filosofisk uddannelse, hvilket jeg oplevede i London, hvr et par unge spanjoler, med klassisk middelhavsuddannels forsøgte at kurtisere de irske barmaids med Ovids Elskovskunsten. Projekstet var dødsdømt!
Jeg har iøvrigt lagt bøjer mm. i Queen Charlotte sound for nylig. Der er en bådhavne/ankerpladser og småbyer langs kysten og tide-riples ved mundingen. Formentlig en del lystsejlads. En NZ jente var god på snowboard vm her idag i Oslo.
Thomas er på vej herop på vinterferie i hytten. Meld i øvrigt hvis no money - not funny, før du bliver sat i gældsfængsel.

Din fader

Nina said...

Her kurtiserer de mig med historier om det stoerste vildsvin henholdsvis den stoerste torsk de har fanget. Maaske skulle jeg saa begynde at tale om Ovid!

Her er ogsaa meget fint, jeg vil tage billeder og laegge op ved lejlighed. Jeg kan i ovrigt lane kajak hvor jeg bor, saa jeg kommer ogsa lidt ud paa vandet naar jeg har tid.

Jeg skriver foer de saetter mig i gaeldsfaengsel, men det er ikke saa galt endnu - jeg er listig nok til at begynde at arbejde foer kontoen kommer for langt ned. Hils Thomas.