Monday 26 September 2011

Tree hugger

Jeg er ikke særlig god til rutinetræning, det bliver så hurtigt så kedeligt at jeg ikke gider mere. Hvis man kan få lidt leg med ind, så er jeg dog helt med på ideen. At ligge og ælte rundt i en polokajak, eller springe rundt på en legeplads (man skal bare lige sikre sig at man ikke skræmmer børnene) eller hoppe rundt på Amagers voksenlegeplads, eller, som i dag, klatre i træer. Der findes mange udmærkede træer til formålet ude på Amager fælled, iøvrigt kan det også anbefales at tage en frysepose med, for der er også utallige brombærkrat samt havtornetræet, som Kira (som jeg deler lejlighed med) var ude at jagte for nogen tid siden. Det kan dog ikke anbefales at klatre hverken i brombær eller havtorn, de stikker.
Derimod findes der en masse piletræer - tror jeg nok - som er udmærkede at klatre i og kan ses på lang afstand. Man skal selvfølgelig ikke klatre højere op end man tør, så man kan komme ned igen, holde godt fast i noget hele tiden og tjekke om grenen holder, før man losser fuld vægt over på den, og undgå rådne og udgåede grene. Ellers er der frit slag, træklatring træner koordination, smidighed, styrke og balanceevne.
Godt klatretræ, store grene, nemt at nå fra den ene til den anden og luft mellem grenene

 Fin udsigt

Langt ned
 dårligt klatretræ, alt for mange og tynde grene

Der var cyklen!

Så kan man iøvrigt finde sjove ting i træer, geocatchere, snegle, svampe og bumsesoveposer.

I får lige en sang om legebørn og natur med: Tree Hugger

No comments: