Sunday 25 December 2011

Glædelig jul

Glædelig jul

Julen forekom mig egentlig mest at være upraktisk, alting lukker og alle sidder derhjemme med familien; temmelig kedeligt når man er rejsende. Det er også særdeles ujulet at være iført sommerkjole. Hostelet jeg bor på er temmelig højtbelagt med argentinere, der snakker spansk med hinanden og meget unge tyskere. Det forekom umiddelbart ikke så lovende, men da argentinerne fandt ud af at jeg snakker spansk, blev jeg ret hurtigt indlemmet i gruppen og inviteret med til julefest.

Jeg fejrede dog alligevel jul på stranden, for her var en tysk kvinde på min alder, der heller ikke var så begejstret for alt for meet ungdommelig festlighed (altså når det blvier så festligt at man ikke kan holde festen inden for egne præmisser på flere måder). Vi gik ned på stranden for at se på solnedgang og delte en flaske hvidvin og var hjemme igen ved ti-tiden.

Da var der fuld igang i argentinerne,og siden man kunne vælge imellem at være den sure dame, der lå i telte og var irriteret over at de andre var festlige og larmende, elller være med til festen, bestemte jeg mig for at fest var det bedste valg. Der var en lind strøm af mere eller mindre særprægede drinks, salsa og cumbria én masse og da klokken var fem opdagede jeg at jeg var ret fuld og ret træt og at solen var ved at stå op, så det var på tide at gå i seng. Juledag tog vi på stranden og havde tømmermænd.

2 comments:

Michael said...

Hei Nina

God jul og godt nytår (jeg sendte juleSMS!) Jeg fik 1 knævarmer til min fødselsdag og begge 2 nåede frem lige før jul, selvom de var sendt fra Ålborg, før du rejste. men de havde været rundt på østerås, fordi dit 61 blev læst som 67. men de er gode, når man ligger på knæ i sneen og fælder træer med håndsav på hytten. Har også været på ski og visitter og besøg i Ål og familien rundt om stølen.
Argentinsk Puro er farlig juledrink, men fint at du får brugt dit spanske. På fransk staves venstre nu gauche.
Thomas mener, at du kan omgøre turen til cykeltur på NZ og du kan spare mange problemer og forsikring ved at købe en god MTB, bagagebærer og et par cykeltakser (og hjelm). Thomas siger, at der er store MTB miljøer på NZ, så det er vel muligt at finde en god brugt MTB - og så oplever og ser man meget fra cykel. Muligvis kan man tage cykel med toget på længere transportstrækninger.

Godt nytår
din fader

Nina said...

Godt nytår! Jeg fejrede nytår i urskoven i Te Urewera, vest for Gisborne. Der regnede det, bortset fra første og sidste dag,hvor solen skinnede. Det er godt at knævarmerne nåede frem, jeg lover at skrive et pænt 61 på brevet jeg har liggende til dig - skrevet fra en DOC-hytte i urskoven - og Jes har fortalt at du har sendt søkort over Limfjorden, så vi ikke ror på grund. Han har vist tænkt sig at hænge dem op et eller andet sted derhjemme. Jeg talte med Thomas via Facebook for at høre nærmere om cykler og muligheder, for der er nemlig ikke særlig mange andre backpackere, der gider på urskovstur i regnvejr, og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med en eller anden fjollet tysker på 22, der har ondt i albuen af at vandre, så det er bedre at tage ud på tur selv, og så må jeg også selv transportere mig hen til turen. Derfor fandt jeg på at jeg da bare kan cykle. Her er en del bakker, men jeg har masser af tid, så det gør ikke noget hvis det går langsomt.Man kan tage cyklen med på bus, hvis der er alt for langt. Jeg må hellere skrive et rigtigt indlæg.

Kærlig hilsen Nina