Tuesday 29 November 2011

Orewa-waiwera-warkworth-goat island

Paa campingpladsen i Orewa faldt jeg i snak med den lokale tomrer, der ventede paa at gaesterne skulle tjekke ud, foer han kunne reparere hytter og i mellemtiden gav han mig et lift op til Waiwera hotsprings, hvor jeg blev sneget ind som lokal; de betaler 10 dollar og turister betaler 25. Om eftermiddagen blev jeg afhentet igen, bevaertet med middag og newzealandsk vin og puttet i seng i drengevaerelset, hvor husets son bor, naar han ikke er paa college.
Dag tre blaffede jeg op til Warkworth med en lastbilchauffor og besogte Perry kauripark. Kaurier spiller en stor rolle i nz's kolonihistorie, de er gigantiske traer, der kan blive op til 2000 aar gamle og blev faeldet i stor stil frem til 1900, hvor der begyndte at vaere mangel paa dem. Perry kauripark kan fremvise eksemplarer paa 500 aar med en diameter paa 8 meter. 
Udover traerne har warkworth nu ikke saa meget at vise frem, saa om eftermiddagen fortsatte jeg op til Goat Island marinereservat, og blev naer shanghaiet til at vaere hjemmehjaelper undervejs.

3 comments:

renoghopgoogleblogspot said...

Det lyder som om du oplever en masse spændende ting på den underste del af verden. Jeg er lidt misundelig, men det er mere fordi efterårsstormene for alvor har sat ind herhjemme og det er blevet vådt og trist.

Kan du ikke sætte nogle koordinater på dine indlæg, så vi (jeg) kan følge med, hvor de forskellige steder er henne i NZ? Jeg er lidt nysgerrig, jeg vil som sagt godt en tur derned på det tidspunkt.

renoghopgoogleblogspot said...

Det er forresten Steffen der skriver. Men google driller og vil have mig til at melde mig til blogspot for at indsætte en kommentar.

Michael said...

Hi Nina

Du kommer da rundt og oplever noget, selvom transporten er vanskeligere end du regnet med. Har Lonelyplanet gode råd om dette?

Hilsen
Din fader