Tuesday 10 January 2012

Aberøven



Mennesket er et vanedyr og jeg er i allerhøjeste grad et menneske. Efter en lille uges tid på the flying nun har jeg etableret en skriverutine om dagen, hvor der er dejligt fredeligt og roligt og internettet sædvanligvis fungerer. Om aftenen tager jeg ned på stranden og kigger på solnedgang og sene surfere når det er blevet behageligt kølig og shorts og trøje er passende beklædning.

I dag mente jeg dog at det var på tide at jeg rent faktisk holdt ferie i min ferie og tog på stranden, så computeren blev lukket tidligt, jeg ordnede lidt cykelrelaterede ting og var på stranden ved totiden. Det er en dejlig strand, den er kilometerlang, sandet er gyldent, surferne pæne, vandet er blåt og køligt; kort sagt det perfekte sted at ligge og spise is, læse kitschede romaner, småsove, sole sig og bade. Og skolde sin balder ganske lyserøde. Jeg håber det går over igen før jeg skal ud at cykle.

I abandoned the daily routine of writing during the day - going to beach in evening today, lolling about on Gisborne Midway Beach for some hours in the afternoon, which was lovely. Eating Ice cream, bathing, reading etc. Including burning my bum quite pink and tender. I hope it's gone back to normal before the biking starts. Sunsets it is from now on.

2 comments:

Michael said...

Det var jo fine fotos fra NZ med frodig natur og fra din vandretur.
Få lidt værktøj og reservedele, lappegrej og reserveslage med fra cykelsmeden. det er sikkert også lurt at købe et eller 2 par polstrede cykelbukser til din solskolde bag.

Hilsen din fader

Nina said...

Det har jeg aftalt med ahm, han er ved at fremskaffe og montere alle ekstradele på cyklen og sammensætte et reparationskit til mig. Jeg må se om cykelbukser er nødvendige, det kan være jeg må købe et par. Indtil videre køber jeg en solcreme med højere faktor.